Лямбда-зонд причини несправності та типи датчиків кисню

Зміст

Принцип роботи та види лямбда-зонда

Причини несправності лямбда-зонда

Етапи виходу з ладу датчика кисню

Кожен автовласник чув про нові стандарти зниження викиду автомобіля. Для повного згоряння палива та зменшення викидів в автомобілі застосовується каталізатор. Всі автомобілі, оснащені цим пристроєм, використовують для оцінки його роботи та коригування суміші та фази запалювання лямбда зонд. На деяких автомобілях їх може бути навіть два, один в каталізаторі другий після. Лямбда зонд або як його ще називають кисневий датчик досить тендітна деталь, яка знаходиться в агресивних умовах. Такі умови роботи призводять до виходу з експлуатації кисневого датчика. При його поломці автомобіль не може повноцінно функціонувати.

Принцип роботи та види лямбда-зонда

Конструкція сучасних лямбда зондів
Конструкція лямбда зонду


Лямбда-зонд постійно вимірює рівень кисню у хімічному складі вихлопних газів.

Цей показник має коливатись у діапазоні від 0,1 до 3%. У більшості автомобілів кисневий датчик має випускний колектор. У бюджетних автомобілях набув поширення двоканальний датчик, що фіксує лише відхилення у більшу чи меншу сторону.

Лямбда зонд у випускному колекторі
Вид лямбда-зонду у випускному колекторі

В автомобілях бізнес класу вже застосовується мультиканальний вимір за допомогою двох лямбда-зондів, які здатні вже забезпечити вимірювання у відсотковому співвідношенні. Такі показники покращено впливають на роботу двигуна. Зокрема, це дозволяє двигуну стійко працювати, утримувати холості оберти, відбувається повніше згоряння палива та його економія, що забезпечує меншу кількість викидів в атмосферу. З електричної точки зору, кисневий датчик змінює опір залежно від вмісту кисню. Блок керування вимірюючи опір вживає заходів, коригуючи склад паливно-повітряної суміші та керуючи впорскуванням.

Асортименти лямбда датчиків
Асортименти різних лямбда датчиків

Причини несправності лямбда-зонда

Зламатися датчик кисню може з різних причин, що в свою чергу спричинить нестабільну роботу двигуна та підвищену витрату палива.

На роботу датчика лямбда можуть вплинути:

  • механічні пошкодження, що призвели до розгерметизації корпусу, що спричинило попадання всередину повітря і вихлопу
  • висока температура через порушення в роботі системи запалення або невдалого тюнінгу
  • тривалий термін експлуатації або багато годин напрацювання
  • блокування продуктами горіння робочої поверхні датчика, як правило, при неякісному паливі
  • проблеми з електропроводкою
  • удар по корпусу датчика або його падіння

Етапи виходу з ладу датчика кисню

На початкових стадіях нестабільна робота може виявлятися лише при високих обертах чи навантаженнях. Далі при деградації електромеханічних властивостей нестійка робота може бути на холостих обертах, вони будуть відхилятися на 300-600 обертів від норми. Зовнішніми проявами можуть бути хлопки, посмикування, а на панелі приладів висвітиться помилка.

Також несправність може виявлятися лише на холодному двигуні. При прогрітому двигуні працює нормально, а на холодну поводиться як при несправній паливній системі. За таких симптомів теж варто звернути увагу на лямбда-зонд. Якщо проігнорувати ці симптоми, то датчик вийде з ладу повністю, що спричинить підвищення витрати палива на 10-15%. Також збільшиться кількість шкідливих речовин, що викидаються. У сучасних автомобілях може повністю заблокуватися можливість подальшого руху та автомобіль перейде в аварійний режим.

Не намагайтеся відновити кисневий датчик, вони не підлягають відновленню, якщо це не засмічення від неякісного палива. У всіх інших випадках лямбда зонд потребує діагностики та своєчасної заміни. Заміна датчика тягне за собою не тільки піклування про екологію, а також продовжує ресурс двигуна за рахунок його стабільнішої роботи.